Грошей МВФ для України поки не буде

Очікувати виділення Україні $ 1,3 млрд чергового траншу кредиту МВФ найближчим часом підстав немає. Грошей не буде незважаючи на те, що умови для продовження фінансування Київ в основному виконав. Причин кілька. Перш за все - виключення з Кримінального кодексу за рішенням Конституційного суду статті про відповідальність за незаконне збагачення. У команді Президента Зеленського кажуть, що законопроект про повернення в КК цієї норми вже практично готовий і буде поданий в Раду як невідкладний. Однак в МВФ чекають прийняття рішення, а не підготовку проекту. Крім того, МВФ хоче знати позицію Президента України щодо низки ключових питань, які є складовими програми співпраці. Мова про незмінність домовленості про ціну газу, про незалежність Нацбанку і позицію Зеленського по ПриватБанку в контексті рішень судів щодо скасування націоналізації цієї фінансової установи. До того ж, ситуацію з продовженням фінансування ускладнило і заява прем'єр-міністра Володимира Гройсмана про відставку.

21 травня 2019

Місія Міжнародного валютного фонду починає свою роботу в Києві, як і планувалося раніше, 21 травня. Протягом двох тижнів експерти повинні провести оцінку виконання Україною зобов'язань за програмою фінансування stand-by. Підсумком такої роботи зазвичай стає уточнення подальших кроків позичальника і рекомендація ради директорів МВФ про виділення чергового траншу кредиту.

Фінансування України за 14-місячною програмою stand-by загальним обсягом $ 3,9 млрд почалося в грудні 2018 року. Тоді було виділено перший транш $ 1.4 млрд. Перегляд програми з виділенням двох наступних траншів по $1,3 млрд було заплановано кожні півроку - середина і кінець 2019 року.

Однак розраховувати, що в цей раз робота місії завершиться виділенням коштів, підстав немає, особливо після того, як прем'єр-міністр України заявив про відставку. Володимир Гройсман вже написав заяву і має намір подати його до парламенту в середу, 22 травня після засідання Кабінету міністрів.

Згідно із законодавством, в цьому випадку обов'язки прем'єра повинні бути передані першому віце-прем'єру Степану Кубіву. Голосування за відставку прем'єра Радою вважається відставкою всього уряду, але він повинен продовжувати свою роботу до призначення нового складу Кабміну. Але МВФ не практикує виділення коштів країнам, коли члени уряду фактично знаходяться в стані і. о.

Відставка прем'єра - не вирішальний фактор

Кілька співрозмовників агентства, знайомих з результатами попередніх контактів представників МВФ і української влади впевнені, що процес виділення чергового траншу за підсумками роботи місії МВФ практично був неможливий, навіть якщо б прем'єр не заявив про відставку. Причому, подальшого надання кредитних коштів не могло бути навіть, незважаючи на позитивну динаміку виконання Україною взятих зобов'язань.

З шести маяків, які необхідно було виконати до травня, виконані практично всі, крім прийняття закону про поділ функцій Нацкомісії з регулювання фінпослуг між НБУ і нацкомісією з цінних паперів та фондового ринку - закон про спліт. За інформацією агентства, є попереднє розуміння того, що терміни ухвалення цього документа можуть бути перенесені.

Чому траншу бути не може

На початку 2019 року Конституційний суд визнав неконституційним притягнення до кримінальної відповідальності чиновників за незаконне збагачення і фактично скасував дію відповідної ст. 368-2 Кримінального кодексу.

Це викликало обурення у МВФ, оскільки введення такої відповідальності було умовою виділення кредитів ще по програма EFF 2015 року. Представники робочої місії МВФ, які перебували в Києві на початку березня, були просто "шоковані" таким рішенням КС, відзначали в розмові з агентством деякі учасники переговорів з українського боку.

Позиція МВФ полягала в тому, що стаття про покарання за незаконне збагачення повинна бути в Кримінальному кодексі. Представник МВФ в Україні Йоста Люнгман зазначив, що з одного боку, вона повинна відповідати домовленостям з фондом, з іншого - звичайно ж, не йти в розріз з нормами Конституції.

Як повідомили Українським Новинам у команді Президента Володимира Зеленського, законопроект про кримінальну відповідальність за незаконне збагачення вже практично готовий і очікується, що він буде поданий до Верховної Ради як невідкладний. правда, не ясно, як депутати розглядатимуть президентські законопроекти після заяви про розпуск парламенту.

Представники уряду в розмові з Українськими Новинами не виключали, що в ході переговорів можна було б відкласти прийняття статті про відповідальність за незаконне збагачення до наступного перегляду. Однак, представники міжнародних фінансових організацій, що надають Україні позикові кошти, такий варіант назвали нереальним. "Якщо цю статтю не повернуть до Кримінального кодексу, то можна буде вважати, що відносини з МВФ відкотилися до первісної точки. Можна вважати, що робота просто зупинена", - зазначив співрозмовник агентства, що представляє одну з МФО.

Крім цього, в МВФ поки не знають позиції Володимира Зеленського з ключових питань програми співпраці. Зокрема, чи буде глава держави, який є підписантом Меморандуму про співпрацю, підтримувати раніше досягнуті домовленості щодо цін на газ, по незалежності Національного банку, яка його позиція щодо ситуації з ПриватБанком. "Зараз необхідно, щоб у кредитора було чітке розуміння, яку позицію займає новий Президент", - зазначив співрозмовник агентства, що представляє команду Зеленського.

Поки про зміну статусу місії МВФ з "оціночної" на "робочу" інформації немає, як немає інформації і про скорочення термінів її роботи в Києві. Зустріч експертів МВФ з Президентом Зеленським, планується, але поки не ясно, в який день.

МВФ обмежиться оцінкою виконання програми

На думку співрозмовників агентства з уряду, які беруть участь в переговорах, найбільш вірогідним підсумком роботи місії стане висновок про прогрес у виконанні умов програми. Що ж стосується перегляду меморандуму і виділення чергового траншу, то це питання може бути відкладений до обрання нової Верховної Ради і формування нового уряду.

Тим часом радник Володимира Зеленського з макроекономічної політики Олег Устенко вже заявив про можливість укладення з МВФ нової програми співпраці після проведення позачергових виборів в Раду, якщо продовжити роботу по цій програмі не вдасться.

Тим часом, запас часу поки є. Черговий пік виплат за зовнішніми боргами припадає на вересень - потрібно буде віддати більше $ 2 млрд. У резервах НБУ достатньо коштів для безболісного покриття боргів, а уряд, може вийти на зовнішні ринки запозичень. Якщо вдасться залучити кошти за прийнятною ціною, то на зовнішній ринок може вийти і НАК "Нафтогаз України" для залучення коштів на закупівлю газу. "Доцільність виходу з єврооблігаціями ми визначимо лише до вересня", - сказав глава НАК Андрій Коболєв 16 травня.

Грошей МВФ для України поки не буде

Очікувати виділення Україні $ 1,3 млрд чергового траншу кредиту МВФ найближчим часом підстав немає. Грошей не буде незважаючи на те, що умови для продовження фінансування Київ в основному виконав. Причин кілька. Перш за все - виключення з Кримінального кодексу за рішенням Конституційного суду статті про відповідальність за незаконне збагачення. У команді Президента Зеленського кажуть, що законопроект про повернення в КК цієї норми вже практично готовий і буде поданий в Раду як невідкладний. Однак в МВФ чекають прийняття рішення, а не підготовку проекту. Крім того, МВФ хоче знати позицію Президента України щодо низки ключових питань, які є складовими програми співпраці. Мова про незмінність домовленості про ціну газу, про незалежність Нацбанку і позицію Зеленського по ПриватБанку в контексті рішень судів щодо скасування націоналізації цієї фінансової установи. До того ж, ситуацію з продовженням фінансування ускладнило і заява прем'єр-міністра Володимира Гройсмана про відставку.

21 травня 2019

Продаж квартир Квартири в новобудовах Оренда квартир Квартири подобово Продаж будинків Оренда будинків Будинки подобово Продаж землі Продаж приміщень Оренда приміщень